Betaalmethoden


Met welke methoden kan ik betalen bij Snel-lens?

iDEAL.

Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank.

Wanneer een betalingsherinnering
De eerste betalingsherinnering ontvang je via e-mail. De 2e en 3e versturen wij per post. Houdt er rekening mee dat er vanaf de 2e herinnering bijkomende kosten in rekening worden gebracht en schriftelijke betalingsherinneringen worden verzonden naar het laatst gebruikte factuuradres in jouw account.

Betalingsherinnering ontvangen, maar wel betaald
Wanneer je een betalingsherinnering hebt ontvangen en je hebt de betaling langer dan 5 werkdagen geleden voldaan op rekeningnummer, dan verzoeken wij je vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij je de volgende gegevens mee te sturen:
  • datum van betaling
  • het door jou betaalde bedrag
  • rekeningnummer waarnaar je het bedrag hebt overgemaakt
  • het betalingskenmerk dat op jouw afschrift vermeld staat
  • de door jou gebruikte bankrekening
  • naam van de rekeninghouder

Te laat met betalen, maar zojuist betaald. Moet ik jullie hierover informeren?
Jouw betaling wordt automatisch verwerkt op de betreffende bestelling als je de betaling overmaakt met het correcte betalingskenmerk. Daarom hoef je ons hiervan niet op de hoogste stellen. Houd altijd rekening met verwerkingstijd van 5 werkdagen. Hierdoor kan het voorkomen dat je toch een betalingsherinnering ontvangt. Deze kun je uiteraard als niet verzonden beschouwen. De actuele status van jouw facturen kunt je nakijken in jouw account.

Hoe betalingsherinnering betalen?
Betalen van een betalingsherinnering kun je uiteraard doen per bankoverschrijving naar bankrekeningnr. 1493.20.639 tnv Snel-Lens B.V., maar dit gaat nog makkelijker via de knop die je vindt in de eerste betalingsherinnering die je per mail hebt ontvangen. Als je telebankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL via DigiAccept om de openstaande factuur te voldoen. Het te betalen bedrag en het factuurnummer worden automatisch ingevuld als je op de knop in de betalingsherinnering klikt die je via e-mail heeft ontvangen.

Geld overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer
Als je de begunstigde kent, dan kun je zelf contact opnemen met de begunstigde. Degene die jouw overschrijving heeft ontvangen, kan dit bedrag vervolgens terugstorten op jouw rekening. Als je de begunstigde niet kent of als het niet lukt om het bedrag terug te krijgen, kun je contact opnemen met jouw bank. Zij kunnen vervolgens optreden als bemiddelaar. Houdt er wel rekening mee dat jouw factuur nog openstaat en nog voldaan moet worden.

Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Als je de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kun je het betaalde bedrag binnen 1 werkdag na de verwerkingsdatum van jouw retour of annulering op jouw rekening verwachten.
Als je hebt betaald met creditcard of Maestro, houdt dan rekening met een verwerkingstijd van 3 weken.

Ik heb geld overgemaakt dat niet voor Snel-lens bestemd is
We adviseren je om contact op te nemen met onze klantenservice. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij je de volgende gegevens bij de hand te houden:
  • datum van betaling
  • het door jouw betaalde bedrag
  • rekeningnummer waarnaar je het bedrag heeft overgemaakt
  • het betalingskenmerk dat op jouw afschrift vermeld staat
  • de door jou gebruikte bankrekening
  • naam van de rekeninghouder

Dubbel betaald of teveel betaald
Snel-lens stort teveel betaalde bedragen binnen 1 werkdag terug. Mocht je na 1 werkdag jouw geld nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Factuurgegevens aanpassen
Het is niet mogelijk factuurgegevens achteraf aan te passen of te wijzigen. Wijzigingen kun je tijdens het bestelproces invoeren in jouw account. Wanneer de bestelling is afgerond, zijn deze per direct van kracht. Heb je een account? Dan kunt u jouw gegevens wijzigen door in te loggen. Jouw aangepaste gegevens worden automatisch verwerkt op de factuur van uw volgende bestelling.

Hoe neem ik contact op over mijn facturen of betalingen?
Als je een vraag hebt over jouw betalingen of facturen en je kunt het antwoord niet vinden op deze pagina, dan kun je jouw vraag naar ons sturen via chat of ons contactformulier. Vermeldt hierbij alstublieft de volgende gegevens:
  • het bestel- of factuurnummer
  • het betaalde bedrag
  • de datum van betaling
  • het rekeningnummer waarnaar je het bedrag heeft overgemaakt
  • het betalingskenmerk dat op jouw afschrift vermeld staat
  • de door jou gebruikte bankrekening
  • de naam van de rekeninghouder